Saturday 22 November 2014

Kisah Kami Overnight ( In Memory )







Assalamualaikum semua..hari ni saya tiba2 pula teringat kenangan manis kami bersama ketika overnight bersama..itu lah sbb saya update gambar2 ni..saya rindu kenangan ini..saya saja update gambar ni dalam blog saya sbb ada di antara kami di dalam gambar di atas yg dh pindah belajar tempat..alhamdulillah sekarang dia dah bergelar pelajar UITM iaitu Muhammad Jufri bin Ismail..dia berlajar di UITM Dungun Terengganu, Diploma Culinary..semoga gambar ni menjadi kenangan kami bersama..hrmmmm..

Kisahnya bermula seminggu sebelum kami semua menduduki final exam..haha mereka kata nak release tension n kenangan terakhir semester 1..pada mulanya saya tidak mahu pergi..sbb ketika itu kekurang duit belanja..tapi mereka pujuk saya sampai saya jadi pergi..saya fikir mereka kwn aku, jadi aku takkan menghampakan mereka (ayat sadis pula)..ini merupakan kali pertama saya keluar overnight dgn mereka..

Ketika itu 11 orang yg pergi..memang seronok..memang happy sgt..memang hilang tension kami semua..hahaha tapi itu hanya sementara..walaupun sementara, ia merupakan kenangan yg sukar utk dilupakan..sbb kenangan manis bkn mudah utk kita dapati..apa yg saya merepek ni.. hahahaha..

Overnight ni memang memenatkan sebenarnya, tapi kalau kita semua enjoy saat ini..pasti penat tu takkan terasa..huhu..masa kami overnight, kami jalan2 area Johor saja yg berdekatan dgn tempat kami belajar..haha kami mulanya pergi main futsal..org dh belanja kita main je..hahaha lepas penat main futsal kami pergi ke pusat bandar..niatnya nak tgk wayang..kami ingt pada mlm tu nk tgk wayang cerita hantu..tapi cerita hantunya membosankan..membazirnya duit kami semua..

Lepas habis je kami tgk wayang...kami semua berhajat nak pergi air terjun Kota Tinggi..tapi tidak kesampaian..jadi kami tukar plan..kami pergi ke Desaru..sayangnya pula kt Desaru kami tak boleh mandi sbb ombak terlalu kuat..jadi kami putuskan utk ke Tanjung Balau..kami sampai di Tanjung Balau waktu subuh..jadi kami rehat seketika dan solat subuh berjemaah..ini kenangan paling manis..iaitu lepas solat kami semua masuk air heboh nak berselfie bagai..ada yg nk belajar bawa kete lah..tapi saya, pantang klau nampak air laut..terus terjun mandi..hahaha dah lama tak mandi laut katakn..hahaha

Selepas kami semua dh puas mandi manda..kami pulang ke poli..hahaha walaupun hanya seketika kami bersama..kenangan ini cukup bermakna buat saya..mereka semua happening sgt..ini lah kisah kami overnight bersama..sekian..

by : Mohd Firdaus Yahya ( Black Monkey ) 
picture by : Daus dan Ashraf ( Orix )




No comments:

Post a Comment

Chibi Captain America